
Kennismaken en introductie
We maken eerst kennis met elkaar. Daarna staan we stil bij hoe je deze dagen het maximale uit deze training haalt en nemen we je mee in Design Thinking. Je leert van goede en slechte voorbeelden uit de praktijk. Daarna gaan je met de andere deelnemers samen vooral leren door te doen.

De case en gesprekken met diverse stakeholders
Je doorloopt de stappen van de Dutch Design Delta's. Aan de hand van korte, krachtige masterclasses maak je kennis met de theorie en past deze daarna meteen toe op de praktijk. Je maakt in dit deel kennis met de opdrachtgever van het vraagstuk waaraan je gaat werken, verdiept je in de verschillende stakeholders en leert hoe je met empathische gesprekstechnieken waardevolle inzichten opdoet.

Trendresearch, Define en Reflectie
Na de lunch ga je aan de slag met trend research en maak je daarvan een moodboard. Na een korte reflectie ga je met je teamgenoten aan de slag om de inzichten uit de gesprekken van de ochtend te analyseren en clusteren. Op basis hiervan stellen jullie de kansrichtingen op, wat zijn de onderliggende behoeften waar kansen voor oplossingen liggen?
Jullie sluiten de Delta Context Design af met het formuleren van brainstorm vragen waarmee je de tweede dag aan de slag gaat. We sluiten af met een reflectie op de dag en een check-out.

Check-in, dagprogramma en creatieve energizer
We checken in bij elkaar: hoe sta je er vandaag bij? Daarna nemen we je mee in het programma van deze tweede dag en staan we stil bij de vragen die je op dat moment hebt. We sluiten dit deel af met een creatieve energizer als opstap naar het creatieve proces.

Brainstormen en oplossingen uitwerken
Het creatieve hoogtepunt is Concept Design. Je maakt kennis met verschillende brainstormtechnieken en leert hoe je tot zoveel mogelijk ideeën komt. Uit deze ideeën leiden jullie concepten af die oplossingen zijn voor het vraagstuk. Die werken jullie uit in een frame uit tot een customer journey. Daarmee ben je klaar om jullie ideeën te valideren bij de opdrachtgever en andere stakeholders. Daarmee bereik je de tweede mijlpaal: Problem - Solution fit.

Prototypes, sprints en workshops
Na de lunch ga je aan de slag met Market Design: het testen van aannames door experimenten te doen met prototypes. Je leert wat voor soorten prototypes er zijn en hoe je daarmee experimenten opzet om daarvan te leren voor een volgende iteratie, totdat je de oplossing zo ver ontwikkeld hebt dat je deze kan introduceren naar jouw doelgroep.
Vervolgens ga je aan de slag met het opzetten van jouw eigen workshop of Design Sprint.